sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Minun Beanie

Kaipailin itselleni ihanan pehmoista syksy pipoa ja hetken malleja selatessani silmiini sattuikin Dropsin ohjella tehty pipo. Myös Kalastajan vaimo on tehnyt samantyyppisen pipon kuin dropsilla on. Sitten vaan lankaa valikoimaan ja päädyin tuohon Rowan Angora Hazeliin. Olen jotenkin ajatellut,että angora olisi pistelevää lankaa,mutta blogi kirjotuksia lukiessa moni kehui tätä lankaa pehmoiseksi joten uskaltauduinpa minäkin sitä kokeilemaan.
Mieheni olikin eilen sopivasti helsingissä ja pyysin häntä hakemaan minulle muutaman kerän kyseistä lankaa Fiinaneuleesta. Mies suostui ja kysyikin,että riittäkö muka pari kerää lankaa vai tarviskohan ottaa kerralla enemmän :D No tälläkertaa ostin vain nuo pari kerää kun halusin ensin varmistua tykkäänkö langasta ja voin sanoa,että tykkään!!! Lanka on mitä ihaninta ja niin pehmeää, eikä kutita ollenkaan. Ja sitten on pakko mainita vielä  ihanasta asiakaspalvelusta mitä Fiinaneuleesta sain. Soitin sinne ja kyselin tuota lankaa ja ihanan avulias myyjä varasi minulle langat valmiiksi,jotta mieheni voi ne hakea ja tarkasti oikeat värit ja pisti vielä tuolle langalle sopivan pipo-ohjeen mukaan. Jäi kyllä niin hyvä mieli tuosta asiakaspalvelusta! 




Lanka:Rowan Angora Hazel
Ohje: Kalastajan vaimo muokattuna 
Puikot: 3,5mm

Tein pipon lähinnä tuon Kalastajan vaimon ohjeen mukaisesti, hieman muokkailin noita kavennuksia. Tämä neulottiin tasona ja seuraavan pipon teen kyllä suljettuna neuleena. En pitänyt siitä jäljestä mikä tulee taakse kun tuo sauma yhdistetään. Lanka on niin suloisen pehmeää ja hentoa,että saumakohta jää kyllä näkyviin. 

12 kommenttia:

  1. Siitä tuli niin kaunis, ja hei suur kiitos langoista, minunkin pipo on jo työnalla :) Tosin ohje on fiinaneuleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) ja ole hyvä langoista :) Mä teen kans seuraavan pipon Fiinaneuleen ohjeen mukaan. Kiva päästä kohta näkee sun versio piposta.

      Poista
  2. Tuo on tosiaan ihan superihanaa lankaa ja myssystä tulee unelmanpehmoinen ja kevyt. Minä tein omat versioni heti suosiolla pyöröpuikoilla, sillä saumojen ompelu on ehkä maailman ikävintä puuhaa.
    Pakko vielä yhtyä noihin Fiinaneuleen kehuihin - samanlaista palvelua saa enää harvasta paikasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu lanka on hurmaavaa. Mä kans teen jatkossa pipot pyöröpuikoilla :) fiinaneuleessa on kyllä mahtava palvelu :)

      Poista
  3. Kaunis pipo! Mie olen myös tehtaillut saman tyyppisiä, mutta lankana olen käyttänyt dropsin alpaca silkiä, ihanaa sekin. Eilen hipelöin messuilla tuota rowanin lankaa ja oli se kyllä ihanaa, olisi pitänyt ostaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä voisin kanssa kokeilla neuloa tällaisen pipon
      alpacalla. kiitti vinkistä.

      Poista
  4. Kauniin värinen pipo! Samantyylisen pipon päättelin minäkin eilen, tosin lankana Dropsin alpaca silk. Tykkään mallista paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Malli on ihana. Näitä pipoja tulee varmaan tehtyä useampi. Minunkin on nyt kokeiltava tuota Alpaca silkiä.

      Poista
  5. Ihana pipo! Pakko myöntää, että olen omannut samanlaisen käsityksen angoralangoista, mutta olen tänä syksynä havainnut olevani väärässä. :-) Ehkä tää pipo pääsee kohta täälläkin puikoille...

    VastaaPoista
  6. Kiitti :) Ollaankohan me joskus törmätty erittäin pisteleviin angoralankoihin,kun meille on jäännyt tällainen muistikuva langasta? :) No onneksi ollaan nyt törmätty ihanan pehmoiseen angoraan ja mielikuva muuttunut :D

    VastaaPoista
  7. Ihana pipo, itselläni samanlainen puikoilla vieläpä samasta väristä ja langasta! :) On tuo vaan niin ihana (ja opiskelija budjetille sopimaton) lanka! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) Tää on tosiaan ihanaa lankaa ja hieman hintavaa,mutta välillä näihin on vaan pakko sortua :)

      Poista